Kovács Dániel

Blog

A közoktatás 5 főbűne!

2017. szeptember 22. 00:46 - Raimhol

september-2727393_1920.jpgBevezető

A közoktatás egy hibás társadalmi rendszer, legalábbis ebben az elmaradott formában, ahogy jelenleg működik! Hemzseg a problémáktól, és olyan rossz szocializációs mintákat ad át a gyermeket számára, amelyek szörnyen károsak. Könyvet lehetne írni arról, hogy miben kellene megváltoztatni az oktatási rendszert, ezért most összeszedtem nektek az 5 legsúlyosabb közoktatási főbűnt amely ellen tennünk kellene.

 
5. Olvasás megutáltatása

 
Az utóbbi száz évben a közoktatás szinte semmit sem változott, ez magába foglalja azt is, hogy a kötelező olvasmányok rendkívül maradiak, és legtöbbször unalmasak is, főleg egy 14 év alatti gyermek számára. Tizenéves gyerekekkel olyan könyveket akarnak olvastatni a közoktatásban kötelező jelleggel, amelyek még felnőttek számára is unalmasak, ezen kívül nem is túl jó könyvek! Antigonét akarunk olvastatni fiatalokkal? Nem csoda, ha megutálják az olvasást, mivel egyből az fog az eszükbe jutni, hogy mennyire szörnyű volt végigkínlódni a könyvet, majd még egy totálisan felesleges olvasónaplóval is az idejüket rabolták. Nem értem, hogy miért nem lehet modernebb könyveket felajánlani "kötelező" olvasmánynak, vagy szabadon választani kornak megfelelően egy adott választékból? Nagyon jó ifjúsági regények találhatóak a piacon, amelyeket szívesen olvasnának, főleg ha ők dönthetik el melyiket választják! Sürgősen változtatni kell ezen az elmaradott kötelező olvasmány olvastatáson, főleg ha ilyen könyveket kell olvasnunk...

4. A tanári hierarchia!

 
Ki ne emlékezne arra, amikor bejön a tanár a terembe, aki egy erős felnőtt a szemünkben, és tudjuk, hogy most be kell fogni, vagy felelés lesz, netán beírást kapunk, vagy megaláznak és kiküldenek az osztályból? Nem azt állítom, hogy nem kell fegyelmezni, mivel kölcsönös tisztelet nélkül nem lehetséges a közös munka, de legtöbb alkalommal a diákok semmi féle tiszteletnek nem örvendhetnek, mivel ők a gyerekek, a tanár pedig a felnőtt akinek mindig igaza van. Úgy gondolom már kisgyermek korban is úgy kell a diákokhoz állni, hogy egyenrangúak a tanárral, de legyen meg a kölcsönös tisztelet. Tipikus, hogy ha a tanár késik, az nem baj, de ha a diák, akkor még el is van küldve a francba, még akkor is, ha lerobbant a busz. Vicces, de egyik iskolában elvárták, hogy ha késik a tanár, és a "hetes" nem szól, hogy késett, akkor a hetest vonták felelősségre! Értitek, mert a tanár késett, és nem szólt a diák! Kész vicc... Persze vannak rendes tanárok, és olyanok akik jól is oktatnak, de többnyire főleg általános iskolákban gyakori hogy a tanár áll a diákok fölött, ha kell akár lelki terrorral is.

 
3. Rugalmatlanság

Az óra 8 órakor kezdődik, és 8 óra 45 perckor ér véget, akkor is ha törik, ha szakad ugye? Sosincs olyan, hogy 8 óra 55 perckor ér véget, mivel a szabályokat tökéletesen be kell tartani! Annyira rugalmatlan a közoktatás, hogy nem képesek felnőttként kezelni a diákokat, ahol a tanárral megbeszélve sem lehetséges az, hogy hamarabb kezdődjön a szünet, vagy később végződjön, ha az mindenkinek jobb lenne valamiért. Ragaszkodunk ehhez a konzervatív tökéletes szünetidőpontokhoz, az helyett, hogy ha a diákok szeretnék, akkor több óra egybe legyen tartva, majd hosszabb szünet, vagy bármi egyéb variáció, amely mindkét félnek megfelelő. Személy szerint idegrohamot kaptam, amikor 30 perc után már le volt adva a teljes tanórai anyag, de 15 percet még a padban kellett roskadni, mivel ki kell várni a szabály miatt azt a maradék időt, ami még hátra van. Rabolják feleslegesen az időmet, miért nem lehet hazamenni akkor, és valami hasznosat csinálni? A szabály az szabály... Azt sem tehetjük meg, hogy megbeszéljük a tanárral, hogy nem jövünk be ma órára, mert nincs kedvünk, még akkor sem, ha csillagos ötös tanulók vagyunk, és úgyis mindent tudunk. Ezt sem értem miért...

2. Terror

Nem tanultál az órára! Gyere csak ki felelni! Mégis mit képzelsz magadról? Az utcát fogod söpörni, és nem lesz belőled semmi! Mintapéldák ezrét láthatjuk ahogy traumatizálják a gyerekeket, akik elkezdenek szorongani, hogy mi lesz, ha egyest kapnak, és mit szólnak majd a szülők. A tanár undorral néz rád, ráadásul ha bármi "rosszat teszel", például véletlenül lekésed a buszod, vagy hasmenésed van és berohansz wc-re óra előtt, akkor sok esetben még ez sincs megértve, és kap az ember egy kioktatást, egy beírást, az igazán gyökér tanárok akár egyest is adhatnak. Nincs kész a házi feladatod? Te vagy a gyerek, most csúnyán terrorizálva leszel, úgysem tehetsz semmit! Jó keményen leordítják a fejed, majdnem sírsz, és még egy egyest is kapsz. Rosszabb esetben még otthon is kap valaki verést ezért. Most pedig a legszebb dologról fogok beszélni, a kollektív büntetésről! Ugye mennyire hatásos, mikor katonai módszerekkel a leggyengébb láncszem miatt mindenki szív? Persze ez után a diák aki miatt mindenki meg lett büntetve, még ki is lesz közösítve a diákok részéről. A tanár elérte, hogy a gyerek a hibája miatt, még szociálisan is bomlasztva legyen, és ne legyenek akár barátai ez miatt. Gratulálok! Még nem esett szó a felelet közben arról a lelki terrorról, hogy mi van akkor, ha nem tudsz valamit, de kellene. Olyan szinten megaláznak néha, és elküldenek a fenébe, hogy az élettől is elmegy az ember kedve, nem hogy a tanulástól... A fizikai és a ki nem derült erőszakról pedig nem is kell mesélnem, hogy miért probléma. Sajnos olyan kevés az értelmiségi tanár, hogy bárkit felvesznek kinek tanári diplomája van... Nem egy példát hallottam, hogy alkoholista tanárok vannak az általános iskolákban, mert nincs más aki átvehetné a tanár szerepét ezért nem rúgják ki őket...

1. Hibás oktatás


Hétfői nap van, és finom csemegék várnak ránk reggel 8 órától jobb esetben délután 13:30-ig! Kezdjük azokkal a teljesen idióta és értelmetlen dolgokkal, amelyeket elvár a közoktatás és a tanárok... Írni kell a füzetbe, azt amit a tanár mond, és úgy ahogy ő mondja! Ellenőrizni is fogja, és ha nem írtál, egyest kapsz! Ennek könyörgöm mi értelme? Szeretném én eldönteni, hogy mit írok, hogyan írok, és azt is, ha nem írok! Ez az én életem! Mi van akkor, ha én saját módszerrel jegyzetelek, és sokkal jobban megjegyzem címszavakból az órai anyagot? Áhh olyat nem lehet! Következő finomságunk az, amikor úgy gondolja az oktatási rendszer, hogy attól leszünk hű de nagyon entellektüelek, hogy fejből idézünk fel az ágyból felkelve 8 ady, 10 petőfi, és 5 csokonay versrészletet... Hatalmas nagy hiba, hogy a modern embert memoriterekkel bombázzuk agyon, és ezzel szívjuk le a maradék energiáját, amit a totálisan felesleges egész napi füzetbe írással már kellően leterheltünk. Az embereket a képességeik erősítésére kellene tanítani, a tanulás képességére erősíteni, és olyan dolgokat elmagyarázni nekik, amelyek az élethez szükségesek. egy 18 éves ember kikerül a világba, és fogalma sincs hogyan kell egy csekket befizetni. Teljesen felesleges olyan dolgokat tanítani, amik memoriter jellegű bebiflázásról szólnak, mivel így nem gondolkodni tanítjuk meg őket, csak papagájként visszamondatni velük egy tartalmat. Gondolkodni nem fognak megtanulni így, igaz talán pontosan ez is a cél! Ha nincs gondolkodás, nincs nép, ha nincs nép, akkor nincs népuralom, ha nincs népuralom, nincs hatalmunk! Hatalom nélkül birkák vagyunk, amit a farkasok levadásznak! Fontos ezért, hogy az oktatási rendszert mihamarabb rendbe hozzuk, mert ez ebben a formában kész katasztrófa!

 

 

 

 

 

22 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://raimhol.blog.hu/api/trackback/id/tr6712884582

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Duplaxiii 2017.09.22. 16:45:10

Érdekes megközelítés...
"5. Olvasás megutáltatása"
Semmi köze annak a kötelező olvasmányokhoz, hogy a mai fiatalok alapból nem olvasnak. Ez nem oktatás, hanem a komplett korszak gátló hatása miatt van.
"4. A tanári hierarchia!"
Alap! A fegyelem része. Nem hiszem hogy a genbderalapú, startupos-babzsákfoteles kamudemokrácia a jó. Amikor a gyreke majd kikerül az életbe, ott minden pillanatban ez fogja fogadni! Az iskolának ez az egyik lényege. Az állatoknál is létezik, csak ott más a neve.
"3. Rugalmatlanság"
Ennek sok értelmét nem létom? Most az a baj, hogy rövid az óra? Vagy az, hogy ott kell ülnöd? Vagy hogy a tanár nem képes pontosan illeszteni az adott anyagot a óra hosszához? Vagy mi? Mert szerintem ez olyanokért van, hogy nem csak te jársz oda, hanem sok osztály sok száz gyereke, sok tanár, akiknek rengetg más dolga is van, mint hogy kizárólagosan a te igényeidnek feleljenek meg. Ja és az is, hogy ma tanárhiányvan és még számtalan más, de a diák dolga, hogy ezt figyelembevéve alkalmazkodjon. Nem tapasztaltam még, hogy a világ alkalmazkodna valakinek az egyéni kívánalmaihoz.
"2. Terror"
Szeintem is feleslege. Egyszerűne mosolyogva írja be a karót és az év végén húzzzon meg! Vagy szerinted hogyan kellene szankciónálni a hiányokat? Szerinted a munkahelyeken mi van, amikor elszúrod, és ezzel mondjuk kárt okozol? Behív a momemntum elnöksége és sütemény ad? Fogadjuk el, hogy mindenkinek, aki késik, nem teljesít, hibázik, a felelősségrevonás valójában "terror" hatású. A rosszat nem szokták dicsérni.
"1. Hibás oktatás"
Ha valami valós dolgot írtál volna, akkor azt mondom, nyitott értelmű vagy. De nem, dehogy! Ez a pont egy személyes sértett pufogás, a másik négy pont összefoglalása csak. Hogy neked senki ne mondja meg, ne írja elő, ne követeljen, ne ezt meg azt! Sajnálom azokat, akik tanítanak, te egy furcsa kis lény vagy.
Tudod miért hibás az oktatás?
- mert nem életszerű! nem a mostani kornak megfelelő
- szegény és hiányos
- irányított, torz tananyag tartalmú
- humáncentrikus a korhoz tartozó reállal szemben
- nem nevel az öntudatra, a nemzetünk alapjaira, a nyelvünkre, a kultúránkra
- lexikális alapú a logikaalapú helyett
- nem alkalmaz korszerű eszközöket
- végrehajtásra nevel a gondolkodás helyett,
reggelig sorolhatnám, és láthatóan még illik is pár pont a te felsorolásodhoz, mégsem vetted észre, mert láthatóan nem is érdekelt, csak a saját kényelmed megzavarása volt a gondod.
Te leszel az első, aki támogatni fogja a kisbetűk megszüntetését, a kézírás beszüntetését és a többit, mert ezek is a kényelmedet, a kevesebb követelmény jelentik, és ezek is pontok lehetnének a posztodban.
Na mindegy, te tudod, ezzel a mentalítással egy jó aktivista lehetsz majd, de értelmes tartalmat soha nem fogsz létrehozni.

lapetiteparisinne 2017.09.22. 18:00:23

Nem szólnék hozzá- de látva az egyetlen kommentet...
szerintem fontos konkretumokat vetett fel a kishölgy
Pl: a kötelező olvasmányok pocsék rendszere/
Nem, nemigaz, h a gyerekek utalnak olvasni, egy csomo gyerekkel tenyleg a kotelezok utaltatják meg- külföldon már rég. Nem ( csak) klasszikusokat olvastatnak ( es lehet választani!!)

A terror: nekem volt bennem része, a gyerekemnek is volt, nyilván ez nem normális - minden formában elfogadhatatlan( es szolok, ha a munkahelyeden terrorizalnak, valts munkahelyet!!)

A memoriterekkel kapcsolatban pont az a probléma- hogy nem tudják, mire valo. Alaphelyzetből segithetné a 'memoria' javitását, a könnyebb tanulást- de ezek szerint pont ezt az osszefuggest nem latja posztolo- tehát valoban, az iskola nem az összefüggéseket mutatja!!

Raimhol 2017.09.22. 18:02:53

@lapetiteparisinne: Nem memorizálással, hanem logikai megértéssel kell fejlődni. A memoriter alapú tudást az agy kiszelektálja idővel.

Thomas Dantes 2017.09.22. 18:29:44

@Duplaxiii:

1: Olvasás. Nagyon tévedsz. A mai fiatalok olvasnak. Nagyon sok a fiatalok körében népszerű regénysorozat van manapság is.
2: Nem, ez hülyeség. A tanár nem főnök, nem feljebbvaló. A tanár azért van, hogy a diákok segítségére legyen a tananyag elsajátításában.
3: elég baj hogy nem érted miért baj a merev rendszer. Nem csak az oktatásban, bárhol.
4: Ez a bezzeg a munkahely duma egy rettentő ostoba szar szöveg.

Amúgy meg annyit mondok:Finn iskolák. Egy kicsit jobban teljesítenek mint mi, és semmit nem úgy csinálnak mint a magyar iskolákban.
Sikerül levonni a következést?

vizu · http://www.freeweb.hu/szavaiistvan/ 2017.09.22. 18:43:52

Helyesbítés: A hazai közoktatás öt legfőbb bűne! Egyébként elég korrekt, pontos szöveg. Szerencsére vannak kivételes iskolák, kivételes tanárok, ahogyan ez a szövegben, egy helyen, fel is tűnik.

Raimhol 2017.09.22. 19:00:20

@Thomas Dantes: 1.: Nem állítottam, hogy nem olvasnak. Azt állítottam, hogy a közoktatás hibás rendszerének köszönhetően rengeteg fiatal nem olvas, aki egyébként olvasna, ha nem ezek a kötelező olvasmányok, és nem utáltatják meg velük már fiatal korban az olvasást.
2.Igen papíron így is lenne ahogy írod, mégis kiskádári módszerekkel folyik továbbra is az oktatás, annyi, hogy a körmöst már hanyagolják.
3. A merev rendszer szélsőséges, időt és energiát pazarol. A világ folyamatoan változik, lehet rugalmasan is oktatni, hozzá teszem egy rugalmas oktatás, és rugalmas baráti viszony tanár és diákok között sokkal célravezetőbb még tanulás szempontjából is. OKJ-s képzésen legtöbb osztálytársam jól tanult, mert mikor 3 óra után hazaengedtek, mikor a tanár már úgy érezte felesleges tovább terhelni minket, akkor nem lett elegünk ezért figyeltünk órán. Rugalmatlan rendszer esetében 3-4 óra, és már figyelni sem tudunk, elegünk van.
4. Munkahely esetén is szívesebben dolgozik az ember, ha baráti a viszony a főnökével, és rugalmas a munkaidő, ez nem jelenti azt, hogy nem kell odatenni magunkat a munkában.

Paracord 2017.09.22. 20:17:03

Azért különbséget kell tenni a rossz tanárok okozta problémák, a tananyag minősége és az alapvető rendszerhibák közt. No meg a lógós, lusta és pofátlan diákok okozta gondok is ott vannak.

GiaMarie 2017.09.22. 21:02:45

Mindenki kihagyta, pedig a legkártékonyabb rohadékságok a háttérben lappanganak. Tesióra büdös 200 éves matracokkal. Magasugrás 140 centis kis szerencsétlenként, mert ez a tananyag (ebben személy szerint volt részem) szekrényugrás, majd megszégyenítés, felpofozás (!!!) miután közöltem a tanárral, hogy fejezze be a cirkuszolást, mert nincs az az isten, hogy én megpróbáljam (azaz rohanjak neki erőből, majd a dobbantóról ugorjak neki teljes testtel) a "hatemelet magasra rakott szekrénynek,ami a kulcscsontmig ért, ha melléálltam. Ugyanez, amikor az erősen túlsúlyos tanulónak kötélmászást kell bemutatnia, és még sorolhatnám. Kappanhanggal kötelező énekeltetés, a tanuló nyilvános megszégyenítése. Mai napig rémálmaim vannak a Kis kece lányomtól. Csorba ráspoly segítségével virágkarót faragni technika órán a lányoknak is. Felkészülnek a fiúk a kötögetésre. Rajzóra, vízfestékkel bohóckodás azok számára is, akiknek ehhez sem érzékük, sem kedvük. Nem, nem az alapműveltség része. Borzasztóan nem értem, mit keres heti 4-6 órányi készségtárgy még mindig a tananyagban! Le vele! Vagy ha kötelező heti 4 órát ilyesmivel tölteni, legalább legyen szabadon választható, és ne kelljen kornyikálni az egész osztály előtt 0 zenei hallással, hogy mást ne említsek. Poros, lábszagos ismeretek oktatása- pl nyelvtan, zöngésedés-zöngétlenedés, és egyéb hasznos tudásanyagok. Miért tanítanak a gyerekeknek hatodiktól olyan szintű matematikát, amire az életben soha nem lesz szükségük, és vért pisilnek, mire elsajátítják? Mindig is kiemelkedően jó matekos voltam, versenyekre jártam, de most az ötödikes gyerek meg tud fogni a matek házijával. Ebből látszik, hogy mennyire volt hasznos az a sok-sok óra, amit anno ezeknek a beseggelésével töltöttem, most meg ha agyonvernek sem tudom felidézni. Mindezt úgy, hogy általános iskola 5-8 osztályban MINDEN ÉVBEN bekerültem a Zrínyi országos top 100-ba, tehát nem azok táborát erősítem, akik nem tanulták meg, és most sem tudják. Csak éppen a Zrínyi matekversenyen kívül soha, sehol a büdös életben nem volt szükségem ezekre az ismeretekre. Gyötrik a gyerekeket római számokkal meg törtekkel, a koordináta geometriát, és egyéb finomságokat már meg sem említem. Aztán ezerből hányan használják ezt valaha is bármire...

vuvuvu2 2017.09.22. 21:21:18

ülj le fiam egyes!
az a büdös valóság hogy miközben belelóg a bilibe az ifjak keze, azt hiszik minden kolbászból van. az iskola az maga a mennyország a munkaerőpiaci valósághoz képest. el lehet ezen gondolkodni.

persze most hogy így jobban elmerülök a poszt részleteiben, gyanús, hogy az egész csak egy vicc.
mert nagyon annak tűnik....

Thomas Dantes 2017.09.22. 21:31:36

@vuvuvu2: Jajdebírom az ilyeneket. Arról halottál már hogy a hanyatló finekinél milyen az iskola? Képzeld, az értelmes magyar fiatal, aki tudja használni a netet, megnézni és ő is szeretne valami hasonlót...annyira dühítő és vérlázító, hogy nem az jutna eszébe a fajtádnak, hogy lehetne jobb is az oktatás leugatod, aki jobbat szeretne...

egysmás 2017.09.22. 22:10:25

@GiaMarie: "Mindig is kiemelkedően jó matekos voltam, versenyekre jártam, de most az ötödikes gyerek meg tud fogni a matek házijával."

Ha ez így van, akkor vizsgáltasd ki, mert ez egy tünet. Demencia, Korszakov-szindróma, vagy agydaganat.

egysmás 2017.09.22. 22:14:40

"Annyira rugalmatlan a közoktatás, hogy nem képesek felnőttként kezelni a diákokat, "

Hát, a diákokat azért nem szokták felnőttként kezelni, mert nem felnőttek.

Thomas Dantes 2017.09.22. 22:18:36

@egysmás: Viszont gyerekként sem kezelik őket. Ja ha meg nem felőttek, többé nem halljam azt hogy a diáknak az iskola a munkahelye, meg bezzeg a munkavilágában így meg úgy. Ugyanis ez csak a felnőttekre vonatkozik.

Viszont a diákokat partnerként lehetne kezelni. Mint ahogy azt teszik is jobb helyeken.

egysmás 2017.09.22. 22:24:03

@Thomas Dantes: A diákoknak az iskola nem a munkahelye, mert pl. a munkahelyre nem kötelező bejárni, míg, ha az iskolából lóg valaki, akkor begyűjti a rendőr.
Meg van még néhány más különbség is, ezek közül csak az egyik, hogy a munkahelyét az ember saját maga választhatja meg, míg az iskolát valaki más választja helyette.
Meg a munkahelyén _pénzt_ kap az ember, az iskolában pedig lófaszt...

GiaMarie 2017.09.22. 22:43:18

@egysmás: Nem, csak öregkor :D 20 év alatt egyszer sem volt szükségem azóta pl a római számokra vagy a csonkagúla térfogatának kiszámítására.

egysmás 2017.09.22. 22:58:11

@GiaMarie: Az öregkor tünete a demencia.
Ha az ötödikes feladatok problémát okoznak úgy, hogy előtte klasszis voltál a témában, az tényleg tünet.
Arra nem mentség, hogy nem használtad a készséget 10-20-30 éve.

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2017.09.23. 10:48:07

"5. Olvasás megutáltatása"

Én ezt nem értem, tiltja manapság valami, hogy a kötelezőn felül azt olvasson a gyerek amit akar?

"Nem csoda, ha megutálják az olvasást, mivel egyből az fog az eszükbe jutni, hogy mennyire szörnyű volt végigkínlódni a könyvet" Ez csak annak jut az eszébe aki egyébként is rühell betűket nézegetni színes mozgó képek helyett.

Ez alapján ki kellene venni a matematikai alapműveleteket is az oktatásból hiszen senki nem szeret szorzótáblát tanulni, csak elriasztja a gyerekeket a matematikától.

egysmás 2017.09.23. 11:08:55

@eßemfaßom meg áll: Ez azoknak jut az eszébe, akiknél otthon nem olvasnak, és így az iskola megmutatja nekik, hogy _miért_ nem olvasnak.
Rávezeti őket, hogy olvasni rossz, unalmas.

Holott az írt, olvasott információ gyorsabb, mint az elmondott, animált, képi módon megjelenített, így igazából a mai embereknek az írott szöveg megfelelőbb csatorna, mint bármi más.

Csak az iskola nem ezt mutatja meg, nem erre vezeti rá a gyereket, hanem a "kultúra" néven emlegetett, ma már érdektelen vackokat mutogatja.

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2017.09.23. 16:38:21

@egysmás: Teljesen egyetértek, én pl rosszul vagyok attól, hogy terjednek a video vagy audio only cikkek/posztok aztán az ember hallgathatja a beszédhibás dadogásokat negyedórában ahelyett, hogy elolvashatná 10 mondatban ugyanazt.

egysmás 2017.09.23. 20:52:14

@eßemfaßom meg áll: Én nem nézem meg.
Nincs arra öt-tíz perc az életemből, hogy kivárjam a szar dramaturgiát, azt hogy maszturbál a riporter.

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2017.09.24. 08:45:33

@egysmás: persze én se nézem, csak egy teoretikus "hallgathatja" volt részemről. Pl most a címlapról: érdekes lenne milyen bajai vannak az MX5 szériának, elolvasnám 2-5 perc alatt de nem fogom 22 percig nézni a videot róla. És ezt valszeg tudja a totalcar is mert véletlenül se jelzi, hogy a "cikk" egy magányos beágyazott video, hogy azért meglegyen a kattintás

Károlyfi Zsófia 2017.12.22. 21:35:01

De nagyon régi probléma ez, sajnos. Mindenben igazad van, és ami változott 50 év alatt, az mind a rossz irányba történt