Bevezető
A közoktatás egy hibás társadalmi rendszer, legalábbis ebben az elmaradott formában, ahogy jelenleg működik! Hemzseg a problémáktól, és olyan rossz szocializációs mintákat ad át a gyermeket számára, amelyek szörnyen károsak. Könyvet lehetne írni arról, hogy miben kellene megváltoztatni az oktatási rendszert, ezért most összeszedtem nektek az 5 legsúlyosabb közoktatási főbűnt amely ellen tennünk kellene.
5. Olvasás megutáltatása
Az utóbbi száz évben a közoktatás szinte semmit sem változott, ez magába foglalja azt is, hogy a kötelező olvasmányok rendkívül maradiak, és legtöbbször unalmasak is, főleg egy 14 év alatti gyermek számára. Tizenéves gyerekekkel olyan könyveket akarnak olvastatni a közoktatásban kötelező jelleggel, amelyek még felnőttek számára is unalmasak, ezen kívül nem is túl jó könyvek! Antigonét akarunk olvastatni fiatalokkal? Nem csoda, ha megutálják az olvasást, mivel egyből az fog az eszükbe jutni, hogy mennyire szörnyű volt végigkínlódni a könyvet, majd még egy totálisan felesleges olvasónaplóval is az idejüket rabolták. Nem értem, hogy miért nem lehet modernebb könyveket felajánlani "kötelező" olvasmánynak, vagy szabadon választani kornak megfelelően egy adott választékból? Nagyon jó ifjúsági regények találhatóak a piacon, amelyeket szívesen olvasnának, főleg ha ők dönthetik el melyiket választják! Sürgősen változtatni kell ezen az elmaradott kötelező olvasmány olvastatáson, főleg ha ilyen könyveket kell olvasnunk...
4. A tanári hierarchia!
Ki ne emlékezne arra, amikor bejön a tanár a terembe, aki egy erős felnőtt a szemünkben, és tudjuk, hogy most be kell fogni, vagy felelés lesz, netán beírást kapunk, vagy megaláznak és kiküldenek az osztályból? Nem azt állítom, hogy nem kell fegyelmezni, mivel kölcsönös tisztelet nélkül nem lehetséges a közös munka, de legtöbb alkalommal a diákok semmi féle tiszteletnek nem örvendhetnek, mivel ők a gyerekek, a tanár pedig a felnőtt akinek mindig igaza van. Úgy gondolom már kisgyermek korban is úgy kell a diákokhoz állni, hogy egyenrangúak a tanárral, de legyen meg a kölcsönös tisztelet. Tipikus, hogy ha a tanár késik, az nem baj, de ha a diák, akkor még el is van küldve a francba, még akkor is, ha lerobbant a busz. Vicces, de egyik iskolában elvárták, hogy ha késik a tanár, és a "hetes" nem szól, hogy késett, akkor a hetest vonták felelősségre! Értitek, mert a tanár késett, és nem szólt a diák! Kész vicc... Persze vannak rendes tanárok, és olyanok akik jól is oktatnak, de többnyire főleg általános iskolákban gyakori hogy a tanár áll a diákok fölött, ha kell akár lelki terrorral is.
3. Rugalmatlanság
Az óra 8 órakor kezdődik, és 8 óra 45 perckor ér véget, akkor is ha törik, ha szakad ugye? Sosincs olyan, hogy 8 óra 55 perckor ér véget, mivel a szabályokat tökéletesen be kell tartani! Annyira rugalmatlan a közoktatás, hogy nem képesek felnőttként kezelni a diákokat, ahol a tanárral megbeszélve sem lehetséges az, hogy hamarabb kezdődjön a szünet, vagy később végződjön, ha az mindenkinek jobb lenne valamiért. Ragaszkodunk ehhez a konzervatív tökéletes szünetidőpontokhoz, az helyett, hogy ha a diákok szeretnék, akkor több óra egybe legyen tartva, majd hosszabb szünet, vagy bármi egyéb variáció, amely mindkét félnek megfelelő. Személy szerint idegrohamot kaptam, amikor 30 perc után már le volt adva a teljes tanórai anyag, de 15 percet még a padban kellett roskadni, mivel ki kell várni a szabály miatt azt a maradék időt, ami még hátra van. Rabolják feleslegesen az időmet, miért nem lehet hazamenni akkor, és valami hasznosat csinálni? A szabály az szabály... Azt sem tehetjük meg, hogy megbeszéljük a tanárral, hogy nem jövünk be ma órára, mert nincs kedvünk, még akkor sem, ha csillagos ötös tanulók vagyunk, és úgyis mindent tudunk. Ezt sem értem miért...
2. Terror
Nem tanultál az órára! Gyere csak ki felelni! Mégis mit képzelsz magadról? Az utcát fogod söpörni, és nem lesz belőled semmi! Mintapéldák ezrét láthatjuk ahogy traumatizálják a gyerekeket, akik elkezdenek szorongani, hogy mi lesz, ha egyest kapnak, és mit szólnak majd a szülők. A tanár undorral néz rád, ráadásul ha bármi "rosszat teszel", például véletlenül lekésed a buszod, vagy hasmenésed van és berohansz wc-re óra előtt, akkor sok esetben még ez sincs megértve, és kap az ember egy kioktatást, egy beírást, az igazán gyökér tanárok akár egyest is adhatnak. Nincs kész a házi feladatod? Te vagy a gyerek, most csúnyán terrorizálva leszel, úgysem tehetsz semmit! Jó keményen leordítják a fejed, majdnem sírsz, és még egy egyest is kapsz. Rosszabb esetben még otthon is kap valaki verést ezért. Most pedig a legszebb dologról fogok beszélni, a kollektív büntetésről! Ugye mennyire hatásos, mikor katonai módszerekkel a leggyengébb láncszem miatt mindenki szív? Persze ez után a diák aki miatt mindenki meg lett büntetve, még ki is lesz közösítve a diákok részéről. A tanár elérte, hogy a gyerek a hibája miatt, még szociálisan is bomlasztva legyen, és ne legyenek akár barátai ez miatt. Gratulálok! Még nem esett szó a felelet közben arról a lelki terrorról, hogy mi van akkor, ha nem tudsz valamit, de kellene. Olyan szinten megaláznak néha, és elküldenek a fenébe, hogy az élettől is elmegy az ember kedve, nem hogy a tanulástól... A fizikai és a ki nem derült erőszakról pedig nem is kell mesélnem, hogy miért probléma. Sajnos olyan kevés az értelmiségi tanár, hogy bárkit felvesznek kinek tanári diplomája van... Nem egy példát hallottam, hogy alkoholista tanárok vannak az általános iskolákban, mert nincs más aki átvehetné a tanár szerepét ezért nem rúgják ki őket...
1. Hibás oktatás
Hétfői nap van, és finom csemegék várnak ránk reggel 8 órától jobb esetben délután 13:30-ig! Kezdjük azokkal a teljesen idióta és értelmetlen dolgokkal, amelyeket elvár a közoktatás és a tanárok... Írni kell a füzetbe, azt amit a tanár mond, és úgy ahogy ő mondja! Ellenőrizni is fogja, és ha nem írtál, egyest kapsz! Ennek könyörgöm mi értelme? Szeretném én eldönteni, hogy mit írok, hogyan írok, és azt is, ha nem írok! Ez az én életem! Mi van akkor, ha én saját módszerrel jegyzetelek, és sokkal jobban megjegyzem címszavakból az órai anyagot? Áhh olyat nem lehet! Következő finomságunk az, amikor úgy gondolja az oktatási rendszer, hogy attól leszünk hű de nagyon entellektüelek, hogy fejből idézünk fel az ágyból felkelve 8 ady, 10 petőfi, és 5 csokonay versrészletet... Hatalmas nagy hiba, hogy a modern embert memoriterekkel bombázzuk agyon, és ezzel szívjuk le a maradék energiáját, amit a totálisan felesleges egész napi füzetbe írással már kellően leterheltünk. Az embereket a képességeik erősítésére kellene tanítani, a tanulás képességére erősíteni, és olyan dolgokat elmagyarázni nekik, amelyek az élethez szükségesek. egy 18 éves ember kikerül a világba, és fogalma sincs hogyan kell egy csekket befizetni. Teljesen felesleges olyan dolgokat tanítani, amik memoriter jellegű bebiflázásról szólnak, mivel így nem gondolkodni tanítjuk meg őket, csak papagájként visszamondatni velük egy tartalmat. Gondolkodni nem fognak megtanulni így, igaz talán pontosan ez is a cél! Ha nincs gondolkodás, nincs nép, ha nincs nép, akkor nincs népuralom, ha nincs népuralom, nincs hatalmunk! Hatalom nélkül birkák vagyunk, amit a farkasok levadásznak! Fontos ezért, hogy az oktatási rendszert mihamarabb rendbe hozzuk, mert ez ebben a formában kész katasztrófa!